Friday, August 31, 2012

Wanita rempuh mati 9 individu dipenjara

awek mabuk
Afriyani Susanti dalam bulatan
JAKARTA 30 Ogos - Seorang wanita, Afriyani Susanti, 29, yang memandu dalam keadaan mabuk sehingga menyebabkan sembilan orang awam terbunuh awal tahun ini, dijatuhi hukuman penjara 15 tahun.

Keputusan Hakim Mahkamah Negeri Jakarta menjatuhkan hukuman itu semalam, bagaimanapun mendapat tentangan daripada keluarga mangsa yang berpendapat tempoh itu terlalu ringan.

Semasa keputusan dibacakan Ketua Hakim, Antonius Widyatono, Afriyani disifatkan memandu dalam keadaan lalai sehingga menyebabkan sembilan orang terbunuh sementara tiga orang lagi mengalami kecederaan.

Ketika kejadian, Afriyani memandu di bawah pengaruh ubat terlarang dan dalam keadaan mabuk.

Selesai pembacaan keputusan itu juga, mahkamah kecoh apabila keluarga kesemua mangsa kecelakaan itu membantah hukuman yang dikenakan ke atas Afriyani.

Beberapa ahli keluarga mangsa kecelakaan jalan raya itu menjerit menyatakan rasa tidak puas hati ke arah Antonius.

Pada 22 Januari lalu, Afriyani merempuh 12 pejalan kaki di sekitar Tugu Tani, Jakarta Pusat selepas menghabiskan masa di sebuah kelab malam.

Kesemua sembilan mangsa yang menjadi korban nahas itu ialah Firmansyah, Buhari, Wawan Hermawan, Muhammad Huzaifah, Nur Alfih Fitriasih, Yusuf Sigit Prasetyo, Nani Riyanti, Suyatmi dan Akbar. 

sumber- Utusan

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...