Thursday, September 27, 2012

Dera anak sampai mati

dera anak kandung
Kamalruddin dibawa keluar dari Mahkamah Tinggi Ipoh selepas dijatuhi hukuman penjara 20 tahun di sini, semalam.
IPOH - Seorang buruh kasar dijatuhi hukuman penjara 20 tahun oleh Mahkamah Tinggi Ipoh selepas mengaku bersalah menyebabkan kematian anak kandungnya di Kampung Baru Sambungan, Kamunting antara 1 hingga 2 November empat tahun lalu.

Tertuduh, Kamalruddin Mohamed Ghani, 31, mengaku bersalah di atas pertuduhan pilihan yang dibacakan dalam bahasa Tamil di hadapan Hakim Datuk Zainal Adzam Abd Ghani di Mahkamah Tinggi di sini, semalam.

Mengikut pertuduhan pilihan, tertuduh telah menyebabkan kematian anak kandungnya, Rizaudin Kamalruddin, 4 tahun, di Kampung Baru Sambungan, di Taiping antara jam 5 petang, 1 November hingga jam 2 petang, 2 November 2008.

Berikutan itu, Kamalruddin telah melakukan homisid ke atas kanak-kanak tersebut yang boleh dihukum di bawah Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan.

Jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan boleh dikenakan denda jika perbuatan itu dilakukan dengan niat hendak menyebabkan kematian atau kecederaan yang menyebabkan kematian.

Berdasarkan fakta kes, tertuduh telah membaling mangsa ke dinding rumah berulang kali sehingga menyebabkan mangsa sakit dan sukar tidur pada 1 November 2008.

Kemudian pada 2 November tahun yang sama, tertuduh memukul mangsa dengan menggunakan rotan sehingga menyebabkan mangsa pengsan.

Mangsa didapati maut akibat kecederaan parah di kepala sepertimana yang dikeluarkan dalam laporan bedah siasat.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...