Tuesday, September 4, 2012

Tumbuk adik kerana periuk

Tumbuk adik kerana periuk
Mustafa mengaku memukul adik perempuannya selepas mangsa enggan menyerahkan periuk yang dihadiahkan sempena perkahwinan 15 tahun lalu.
KUALA TERENGGANU  – Seorang abang bukan sahaja tergamak meminta semula periuk yang pernah dihadiahkan kepada adik perempuannya sempena hari perkahwinan 15 tahun lalu, namun lebih menyedihkan dia sanggup bertindak menggunakan kekerasan apabila adiknya enggan memulangkan semula hadiah berkenaan.

Dia yang bekerja sebagai tukang besi itu mencederakan mangsa dengan menumbuk dahi, badan dan dada selepas naik angin apabila mangsa berdegil tidak mahu memulangkan periuk tersebut atas alasan tertentu.

Mustafa Said, 40, dijatuhi hukuman penjara sebulan dan denda RM500 atau seminggu penjara jika gagal menjelaskan denda itu oleh Mahkamah Majistret, semalam.

Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi menjatuhkan hukuman tersebut selepas bapa kepada dua anak itu mengaku dengan sengaja menyebabkan kecederaan kepada adiknya, Fadilah, 35, di halaman rumah di Kampung Sungai Ikan, Tepoh, di sini, kira-kira jam 7 petang, 29 Ogos lalu.

Dia mengaku melakukan kesalahan di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan cedera terhadap mangsa.

Terdahulu dalam rayuannya, Mustafa merayu mahkamah meringankan hukuman terhadapnya atas alasan perlu menanggung ahli keluarga, termasuk dua anak yang masih kecil serta seorang ibu yang sedang sakit dan mendakwa telah insaf atas perbuatannya itu.

Berdasarkan fakta kes, Mustafa naik angin lalu menumbuk dahi, badan dan dada adiknya selepas mangsa tidak mengendahkan permintaannya supaya adiknya itu memulangkan semula periuk yang dihadiahkannya, ketika perkahwinan mangsa kira-kira 15 tahun lalu.

Selepas mencederakan adiknya, Mustafa kemudian meninggalkan rumah berkenaan dan mangsa yang bimbang kejadian sama berulang, membuat laporan di Balai Polis Batu Rakit, di sini.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...