Friday, September 14, 2012

Wanita merangkak keluar Mercedes Benz terbakar

Mercedes Benz terbakar
Bahagian dalam Mercedes Benz milik Lau yang berdebu akibat asap tebal, semalam.
SEREMBAN - Seorang wanita hadapi saat mencemaskan apabila apabila kereta jenis Mercedes Benz yang dipandunya hampir terbakar ketika dalam perjalanan pulang ke pejabat selepas membeli juadah makan tengahari, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 petang itu, pemandu yang hanya mahu dikenali sebagai Lau, 40, berkata, kejadian berlaku ketika dia sedang memandu apabila bahagian penghawa dingin keretanya itu secara tiba-tiba mengeluarkan asap hitam tebal, seperti sesuatu yang telah terbakar.

“Tanpa berfikir lagi, saya menghentikan kenderaan di tepi jalan lalu meminta pertolongan, memandangkan hampir seluruh kereta saya dipenuhi asap tebal.

“Saya yang hampir sesak nafas dengan kepulan asap itu terpaksa merangkak keluar dari kereta untuk menyelamatkan diri,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Lau berkata, sebaik sahaja dia berjaya keluar dari dalam kereta, dia meminta pertolongan daripada pekerja di salah sebuah kedai menjual kedai perkakasan di tepi jalan tersebut untuk memadamkan api, sementara menunggu pasukan bomba tiba.

"Saya bernasib baik kerana kereta saya tidak meletup dan sempat keluar dari kenderaan itu. Kalau tak, sudah tentu saya turut tercedera,” katanya.

Menurutnya, Mercedez Benz lama yang baru dibelinya awal tahun lalu dipercayai mempunyai masalah di bahagian enjin.

"Saya tidak sangka kereta yang digunakan tidak sampai setahun itu boleh mendatangkan masalah sebegini teruk,” katanya.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...