Tuesday, October 9, 2012

Gadis 14 tahun patah tulang betis

Proton Waja
Motosikal Honda yang ditunggang Atikah terperosok ke bawah kereta dan hampir melanggar hadapan rumah Rosni, kelmarin.
PASIR MAS – Seorang pelajar perempuan, tingkatan dua dari Sekolah Menengah Kebangsaan Kangkong, patah tulang betis, apabila motosikal yang ditunggangginya dilanggar sebuah kereta Proton Waja, pada jam 2.15 petang, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, mangsa Nurul Atikah Mohd Azani, 14, dalam perjalanan pulang selepas tamat persekolahan, dipercayai cuba memasuki lorong kanan, di Cabang Tiga Kangkong.

Bagaimanapun, pemandu kereta Waja dari arah Tanah Merah ke Pasir Mas, terkejut dengan tindakan mangsa, tidak sempat mengelak lalu melanggar motosikalnya sehingga ke bahu jalan.

“Atikah yang memakai topi keledar dan tidak mempunyai lesen memandu, patah di betis kiri, manakala pemandu kereta bersama seorang penumpang tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Saksi yang melihat kejadian diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Mas, untuk membantu siasatan dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, saksi, Rosni Mat, 40, berkata, dia terkejut apabila mendengar tangisan seorang gadis di hadapan rumahnya, petang berkenaan.

Menurutnya, ketika kejadian dia bersama anak-anak sedang berehat di ruang tamu dan mendengar dentuman kuat, dekat jalan raya.

“Pelajar perempuan itu menangis dan meraung kesakitan, malah saya lihat banyak darah di atas lantai rumah.

“Kami angkat mangsa ke tempat yang lebih selamat, sebelum dihantar ke Hospital Pasir Mas untuk rawatan lanjut,” katanya kepada Sinar Harian.

Rosni berkata, dia lega kerana anak-anak tidak bermain di depan rumah, jika tidak mereka mungkin turut menjadi mangsa dalam kemalangan itu

Katanya, kereta Waja melanggar motosikal yang diletakkan di depan rumah, namun bersyukur ia tidak melanggar dinding, yang terletak kurang satu meter daripada tempat kejadian.

sumber- Sinar

1 comment:

  1. haish ..macam-macam ..takpelaa kalau nyawa tak melayang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...