Saturday, November 10, 2012

Busuk mayat disangka bangkai tikus

Kuala Lumpur: Misteri bau busuk melampau dari sebuah kediaman di Rumah Pangsa Sri Langkawi 1, Gombak, di sini sejak dua minggu lalu, terbongkar malam kelmarin selepas polis menemui mayat dipercayai mangsa bunuh.

Mayat lelaki berusia 28 tahun itu ditemui kira-kira jam 10 malam, tertiarap atas katil di bilik tidurnya. Penduduk yang curiga dengan bau busuk dari rumah berkenaan sebelum itu melaporkannya kepada polis.

Difahamkan, lelaki terbabit yang bekerja sebagai pemuzik bebas, tinggal seorang diri di rumah berkenaan, dipercayai milik ibu bapanya sejak beberapa bulan lalu. 

mayat di Rumah Pangsa Sri Langkawi
Anggota polis mengangkat mayat seorang pemuda dipercayai mati lebih kurang 3 minggu di Rumah Pangsa Sri Langkawi 1, Taman Melati, Kuala Lumpur. - Foto Mustaffa Kamal
Sangka bangkai tikus

Jirannya, Rozlina Mat Zain, 32, berkata dia mulanya menyangka ia bau bangkai tikus, namun mula mengesyaki sesuatu apabila mangsa dilihat tidak keluar rumah sejak dua minggu lalu.

“Ibu bapa saya yang datang ke sini dua minggu lalu ada bertanya mengenai bau seakan-akan bau mayat itu, tetapi saya katakan ia mungkin bangkai tikus. Namun, semakin hari bau busuk itu semakin kuat hingga menimbulkan kemusykilan, lebih-lebih lagi jiran saya itu sudah lama tidak kelihatan. 

“Tidak tahan dengan bau itu, penduduk menghubungi polis untuk memeriksa sebelum menemui mayat di rumah terbabit,” kata Rozlina sambil menyifatkan jirannya itu seorang yang baik dan suka bertegur sapa setiap kali mahu ke tempat kerja.

sumber- BH

1 comment:

  1. bau mayat manusia beza ngan bangkai haiwan...sbb tu macam mane pun...pasti akan jumpe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...