Wednesday, July 11, 2012

Iklan luar biasa menggunakan bangunan

Pelbagai cara dilakukan untuk mengiklankan produk bagi menarik perhatian pelanggan. Cara pengiklanan yang unik mampu menjadi tarikan yang luar biasa. Ada yang menggunakan cara pengiklanan bergerak, bercetak dan sebagainya. Gambar yang dikongsikan di bawah ini adalah salah satu cara pengiklanan yang luar biasa dan memerlukan kos yang terlalu tinggi.

gambar bangunan lucu
Lihatlah betapa uniknya bangunan yang digunakan sebagai  iklan ini


rambut paling panjang di dunia
Pantene Shampoo Building Ad
Iklan ini menggunakan konsep kisah dongeng kanak-kanak iaitu rapunzel. Ia juga menggambarkan betapa kuatnya rambut selepas menggunakan produk ini sehingga boleh dipanjat. 



bangunan aneh
Anando Milk Building Advertisement
Iklan ini untuk menggalakkan kanak-kanak meminum susu untuk kuat seperti budak didalam gambar itu. Kekuatan yang luar biasa sehingga mampu menolak bongkah bangunan tersebut.



kereta jatuh dari bangunan
Allstate Building Advertisement
Sebuah kereta sebenar digantung pada parking garage Marina Tower (bangunan popular di Pusat Bandar Chicago). Ia merupakan iklan insurance.



kalendat besar
Axe Building Advertisement
Iklan ini menyerupai kalendar yang bermaksud pengguna produk ini akan bertemu gadis berbeza setiap hari. Slogan produk ini ialah "Anda akan dihujani gadis jelita".



peti ais besar
Vodafone Building Advertisement
Iklan ini agak sukar diperjelaskan dan motif sebenarnya. Namun dari sudut pandangan, kita dapat lihat seperti seperti peti ais yang dilekatkan banyak magnet penghias. Mungkin ia ingin menyampaikan produk-produk yang disediakan oleh Vodafone.



eksiden langgar dinding
MBC ACTION TV Channel Building Ad
Sticker diletakkan pada bangunan pejabat untuk membuat ilustrasi bahawa seseorang telah melanggar dinding tersebut untuk mengelak kebosanan. Mungkin juga dapat ditafsirkan bahawa stesen tv ini membawa berita atau cerita luar biasa untuk disajikan kepada penonton.



capal melekat ke dinding
Havaianas Building Advertisement
Iklan ini mempunyai corak yang menarik dan terdapat selipar yang timbul terkeluar dari grafik tersebut. 



GTA IV free full download
GTA IV Building Advertisement
Permainan video terkemuka iaitu GTA IV dipromosikan secara besar-besaran menggunakan tiga buah bangunan.



tiupan angin kuat
Powerful Fan Building Advertisement
Iklan kreative diletakkan dibelakang bangunan Shanghai Haitong untuk mempromosikan kipas elektrik. Ia menggambarkan bahawa produk kipas angin yang dihasilkan oleh mereka adalah kuat sehingga mampu menggoncangkan bangunan dihadapannya.





bola besar tembus dinding
Nike Building Advertisement
Bola gergasi melanggar sebuah bangunan menggambarkan betapa hebatnya bola tersebut. Ianya sebenarnya adalah untuk mempromosikan Piala Dunia.



orang paling kuat di dunia
Powerhouse Gym Building Advertisement
Kreatifnya construction binaan dijadikan bebanan seperti peralatan di Gymnasium. Boleh ditafsirkan bahawa anda mampu menjadi sehebat ini jika berlatih di Gym mereka.



bangunan permainan lego
LEGO Building Advertisement
Iklan ini cukup ringkas dan mudah ditafsir. Bangunan tersebut seakan-akan diperbuat daripada lego dan telah tertinggal satu blok yang membuatkan ia tidak lengkap. Ia menyampaikan bahawa lego adalah satu permulaan awal bagi kanak-kanak untuk menghasilkan sebarang binaan pada masa hadapan.



gambar langgar dinding pecah
Nike Building Advertisement
Satu lagi iklan daripada Nike yang membawa maksud apa juga rintangan dapat dtempuhi dan mungkin juga anda akan memiliki kekuatan maksima selepas menggunakan produk dari mereka.

sumber- syoknyerblogging

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...