Tuesday, August 14, 2012

Bahana Letak Laptop Atas Katil

Bahana Letak Laptop Atas Katil

Sepasang suami isteri telah kehilangan anak mereka yang berusia 25 tahun dalam kebakaran di rumah mereka sendiri. Mangsa baru sahaja berkelulusan akademik MBA dari University of Wisconsin-Madison.

Pada hari kejadian, mangsa telah makan tengah hari bersama ayahnya sebelum mengambil keputusan untuk kembali ke asrama bagi melakukan pembersihan. Ayahnya menyuruh untuk tunggu seketika sehingga ibunya pulang dari kerja. Dia kemudiannya melelapkan mata di biliknya sementara menunggu ibunya.

Beberapa lama kemudian, asap hitam mula menyelubungi rumah mereka. Jiran-jiran yang terlihat kejadian tersebut segera menghubungi talian kecemasan 911.

Malangnya, mangsa yang berusia 25 tahun meninggal dunia di rumah yang didiami mereka selama lebih tiga tahun. Pihak bomba mengambil masa beberapa hari bagi melakukan siasatan penuh. Hasilnya mereka mengenal pasti kebakaran tersebut berpunca dari komputer riba yang diletakkan di atas katil. Kipas komputer tersebut mungkin tidak mendapat pengudaraan yang baik lalu menjadikan ia memanas hingga terbakar. Mangsa meninggal dunia kerana terhidu asap karbon monoksida.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...