Thursday, August 16, 2012

Hotel-hotel berhantu di dunia

1. Hotel Crescent

Hotel Crescent

Dibangunkan pada tahun 1886, Hotel Crescent dipercayai sebagai hotel terseram di Amerika. Ceritanya bermula ketika hotel ini jatuh muflis dan kemudian dibeli oleh Norman Baker pada tahun 1937 untuk diubah suai menjadi Yayasan Penyembuhan Kanser. Ramai pesakit yang datang dan yang tidak sembuh akhirnya meninggal dunia di hotel ini. Sejak itulah, jelmaan pesakit yang mati kerap muncul dan mengganggu sesiapa sahaja.

2. Hotel Queen Mary

Hotel Queen Mary

Pada awalnya Queen Mary adalah kapal persiaran mewah. Dengan kehebatan serta kecanggihan yang dimiliki olehnya, ianya mampu berlayar mengharungi Lautan Atlantik. Ketika berlakunya peperangan, kapal ini telah diambil alih oleh pasukan tentera “The Grey Ghost” untuk menjalankan misi perang. Pada masa itu jugalah Queen Mary telah berlanggar dengan kapal HMS Curacao sehingga menyebabkan kapal terbelah dua dan 300 anak kapal turut meninggal dunia. Setelah dijadikan hotel, roh-roh yang tidak tenteram mula memunculkan diri.


3. Lizzie Borden Bed and Breakfast

Lizzie Borden Bed and Breakfast

Pada 4 Ogos 1892, Lizzie Borden telah melakukan pembunuhan kejam terhadap ayah dan ibu tirinya dengan menggunakan sebilah kapak. Abby borde, ibu tirinya ditemui mati di antara tempat tidur dan almari pakaian di ruang tamu manakala mayat ayahnya ditemui di bawah sofa. Lizzie akhirnya dijatuhkan hukuman mati di Fall River pada tahun 1927. Kini, roh ketiga-tiga mereka menghantui hotel tersebut dan mengganggu pengunjung.


4. The Old Spot Hotel

The Old Spot Hotel

Hotel ini merupakan bangunan pertama yang dibangunkan di Kota Grawler, Australia bahagian selatan pada tahun 1980. Bangunan ini telah dijadikan pejabat yang menjalankan aktiviti perniagaan. Beberapa tahun kemudian, ianya diubah menjadi hotel. Sejak itulah terjadi pelbagai perkara misteri dan salah satunya ialah jelmaan kanak-kanak yang tidak tahu dari mana asalnya. Hotel ini benar-benar disahkan berhantu pada tahun 1990 apabila seorang tetamu secara tidak sengaja menangkap 3 keping gambar hantu menggunakan kameranya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...