Thursday, September 13, 2012

Bapa Julia Gillard derma tubuh

mati mengejut
FOTO bertarikh 16 Ogos 2010 ini menunjukkan Gillard memeluk bapanya dalam kempen Parti Buruh Australia di Brisbane. John Gillard meninggal dunia pada Sabtu lalu ketika berusia 83 tahun.
SYDNEY - Bapa Perdana Menteri Australia, Julia Gillard menderma tubuhnya kepada sains. Mendiang juga tidak mahu dikebumikan atau dikenang pada majlis pengkebumian, tetapi hanya mahu satu majlis berkabung, jelas wasiatnya semalam.

John Gillard, 83, mati mengejut pada pagi Sabtu lalu di bandar Adelaide, menyebabkan Gillard bergegas pulang dari persidangan Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik (APAEC) di Rusia untuk bersama keluarganya.

Satu notis kematian dalam iklan akhbar tempatan Adelaide menggambarkan Gillard sebagai seorang yang suka merendah diri dan sentiasa membantu orang lain. Dia mahu mereka yang mengenang jasanya menderma kepada rumah kebajikan kesukaannya iaitu Medecins San Frontieres.

John Gillard dan isterinya Moira berpindah ke negara ini dari Wales pada tahun 1996 di bawah satu skim imigresen dengan membawa bersama seorang anak kecil yang menjadi Perdana Menteri wanita pertama di sini.

Wayne Swan yang memangku tugas Perdana Menteri berkata, Gillard akan berehat sehingga hujung minggu ini. 

sumber- AFP

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...