Wednesday, September 12, 2012

Dua rakan ditemui lemas

pantai kuala laut
ORANG ramai melihat jenazah dua kanak-kanak yang ditemuilemas di Putatan semalam.
PUTATAN - Kebimbangan seorang bapa mengenai keselamatan anaknya yang dilaporkan tidak ke sekolah menjadi kenyataan apabila kanak-kanak itu ditemui lemas bersama rakannya ketika mandi-manda di pantai Kuala Laut berhampiran Taman Teluk Villa dekat sini kelmarin.

Mayat Mohammad Nurrabbiyel Ismail dan Sufian Sahide, kedua-duanya berusia sembilan tahun, ditemui pada pukul 6 petang dalam keadaan terapung di tebing berhampiran taman tersebut.

Ketika ditemui, murid Tahun Tiga Sekolah Kebangsaan (SK) Putatan itu lengkap memakai seragam sekolah dan berkasut.

Bapa Nurrabbiyel, Ismail Ahmad, 40, memberitahu, sebelum mayat anaknya ditemui, dia merasa tidak sedap hati apabila dimaklumkan yang anak bongsu daripada enam beradik itu tidak masuk ke kelas ketika dia datang untuk menjemputnya.

"Biasanya, saya yang akan menjemput anak saya setiap kali sesi persekolahan tamat. Saya terus mencarinya di kawasan sekitar sebaik dimaklumkan mengenai Nurrabbiyel yang tidak ke sekolah.

"Berderau darah saya apabila dimaklumkan terdapat kejadian lemas membabitkan kanak-kanak di kawasan taman perumahan dan apabila saya pergi, memang sah ia melibatkan anak saya," ceritanya dalam nada sebak ketika ditemui.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa telah dilarang mandi di kawasan berkenaan oleh sekumpulan nelayan ekoran cuaca buruk yang menyebabkan laut bergelora.

Sementara itu, saksi kejadian, Abdul Malik Abdul Raup, 40, berkata, mayat dua kanak-kanak itu pada mulanya disangka tunggul oleh sekumpulan remaja yang menemuinya.

"Saya bersama penduduk kampung kemudian pergi ke tempat yang dimaksudkan sebelum mendapati objek yang disangka tunggul itu merupakan mayat kanak-kanak itu," kata guru SK Putatan itu.

sumber- Kosmo

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...