Wednesday, September 12, 2012

Stok mangsa pemerkosaan dari Facebook

gadis seks dari facebook

SHAH ALAM - Seorang pekerja sebuah syarikat penghantaran tidak serik walaupun pernah dituduh di mahkamah kerana terbabit dalam kes rogol, dia sekali lagi ditahan selepas dikesan melakukan perbuatan sama terhadap tiga lagi mangsa berusia belasan tahun.

Suspek berusia 20 tahun itu menyasarkan kenalan perempuan yang dikenali menerusi laman sosial facebook sebagai mangsa untuk memuaskan nafsunya.

Suspek bijak menjalinkan hubungan cinta dengan semua mangsanya, sebelum mengumpan mereka untuk ke rumahnya di Kampung Sungai Udang, Klang dan melakukan perbuatan terkutuk itu.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, suspek itu berjaya ditahan di rumahnya pada 6 September lalu, selepas mangsa terakhir berusia 13 tahun membuat laporan polis.

Beliau berkata, berdasarkan laporan mangsa terbabit, dia mendakwa dirogol suspek kira-kira dua minggu lalu.

"Perkara itu hanya terbongkar selepas keluarga mangsa memaksanya menceritakan kejadian yang berlaku kerana curiga dengan tindakannya yang tidak pulang ke rumah pada hari kejadian.

"Susulan itu, mangsa dan keluarganya membuat laporan polis, sebelum suspek ditahan reman sehingga esok bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana rogol," katanya pada sidang akhbar,
semalam.

Mohamad berkata, semakan mendapati suspek pernah dituduh di mahkamah pada 9 Mac lalu kerana melakukan satu kes rogol, namun dia dibebaskan dengan ikat jamin.

"Dalam tempoh jamin tersebut, suspek melakukan tiga lagi kes rogol membabitkan remaja berusia 13 hingga 16 tahun," katanya.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...