Thursday, August 16, 2012

Bapa 2 anak didakwa merogol gadis bawah umur

melayu rogol anak dara
Kedua-dua tertuduh menutup muka dengan baju mereka ketika dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen, semalam.
KOTA BHARU - Bapa kepada dua anak dihadapkan di Mahkamah Sesyen, di sini semalam atas tuduhan merogol seorang gadis bawah umur di sebuah kampung di Pasir Puteh.

Bagaimanapun tertuduh, Mohd Rosdi Abdullah, 29, bersama seorang rakannya, Mohd. Jazlee Abd. Wahab, 28, mengaku tidak bersalah dihadapkan di hadapan Hakim Ahmad Bazli Bahruddin.

Mohd. Rosdi yang berasal dari Kampung Permatang Rambai, Pasir Puteh dihadapkan di depan Ahmad Bazli terlebih dan diikuti Mohd. Jazlee dari Kampung Permatang Sungkai, Pasir Puteh.

Mohd. Rosdi didakwa melakukan perbuatan itu, pada jam 2 pagi, pertengahan Julai lalu dengan merogol mangsa berusia 15 tahun tiga bulan itu di Kampung Bukit Abal, Pasir Puteh.

Dia didakwa boleh dikenakan penjara antara lima hingga 30 tahun dan boleh dikenakan sebat jika sabit kesalahan. Manakala Mohd. Jazlee didakwa merogol mangsa yang sama  jam 4.30 pagi, 8 Ogos lalu di tempat yang sama.

Pendakwaan semalam dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya Mohamad Hafiz Abd. Rahman manakala Mohd. Rosdi tidak diwakili peguam sementara Mohd. Jazlee diwakili peguam Wan Abd. Razak Wan Dollah.

Mohamad Hafiz tidak menawarkan jaminan kepada kedua-dua tertuduh namun Wan Abd. Razak memohon supaya anak guamnya dibenarkan ikat jamin.

“Ini kes pertama tertuduh, tertuduh hanya bekerja sebagai seorang buruh yang berpendapatan RM40 sehari manakala isterinya tidak bekerja dan mereka mempunyai dua orang anak,” katanya.

Mahkamah membenarkan Mohd. Jazlee dijamin sebanyak RM10,000 manakala Mohd. Rosdi tidak dibenarkan jaminan. Kedua-dua kes akan disebut pada 8 Oktober ini.

sumber- Sinar

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...