Tuesday, October 16, 2012

Boleh akses senarai pesalah seks

Sydney: Daftar pesalah seks kanak-kanak pertama kali boleh diakses orang ramai di Australia semalam di mana ia menyediakan gambar dan nama pesalah seks terhadap kanak-kanak berikutan kebimbangan ia boleh menyebabkan kesilapan identiti.

Halaman web Community Protection, sebuah inisiatif kerajaan Australia Barat (WA) menyediakan maklumat mengenai pesalah seks berulang disifatkan paling bahaya di negara itu. 

“Ia membabitkan keseimbangan perbuatan antara keselamatan komuniti dan menguruskan keupayaan polis berhadapan pesalah seks berbahaya dan melaporkan pesalah dalam masyarakat,” kata menteri polis WA, Liza Harvey.

keganasan seks
gambar hiasan
“Ia alat yang kita ada, saya rasa berguna kepada ibu bapa mencuba dan memastikan keselamatan anak mereka.”

Detektif kanan sarjan Darryln Noye dari Skuad Jenayah Seks Kanak-Kanak berkata ada 120 orang layak disiarkan melalui halaman web itu yang mula berhadapan masalah pelayan sebaik saja mula disiarkan pada Isnin.

Pada awalnya ia dikenali berdasarkan gambar, tarikh lahir, penerangan fizikal, nama dan nama samaran diketahui, sembilan pesalah seks dilaporkan hilang dan gagal melapor diri. 

sumber- AFP

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...