Tuesday, October 16, 2012

Dibelasah curi sekampit beras

KEPALA BATAS - Akibat mencuri sekampit beras, seorang buruh teruk dibelasah sekumpulan peniaga di sebuah premis perniagaan di jalan utama dekat Kompleks Kailan di sini, petang semalam.

Lebih malang, suspek berbangsa Melayu lewat 20-an yang cedera di muka dan badan itu tidak ditolong pelanggan kedai runcit berkenaan dan orang ramai yang lalu lalang biarpun kejadian itu berlaku di tempat awam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7 petang kelmarin, perbuatan jenayah suspek itu yang selamba mengendong sekampit beras yang diambil dari kedai berkenaan disedari pemiliknya.

Suspek diarah memulangkan beras berkenaan, tetapi tidak diendahkannya sebaliknya cuba melarikan diri sebelum dihalang seorang lelaki saudara pemilik premis berkenaan.

Dibelasah curi sekampit beras
Suspek (tengah) menundukkan mukanya semasa dibawa ambulans untuk rawatan lanjut
Kejadian itu dilihat oleh sekumpulan peniaga di sekitar premis berkenaan yang kemudiannya bertindak cuba menahan suspek sehingga berlaku pergelutan dan akhirnya suspek cedera dibelasah sebelum diikat kemudiannya.

Pemilik kedai yang enggan mendedahkan namanya berkata, kejadian itu bukan kali pertama berlaku tetapi kejadian terdahulu didiamkan sahaja.

Menurutnya, sebagai peniaga yang sudah lama menjalankan perniagaan kedai runcit di situ, dia mengenali sebahagian besar pelanggannya dan mengecam wajah suspek yang sebelum ini sering mencuri pelbagai barangan di kedainya tanpa membuat bayaran.

Sebaik polis tiba suspek dibawa ke Hospital Kepala Batas untuk rawatan lanjut kerana cedera teruk di muka dan beberapa bahagian badannya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Superintendan Mohd Shukri Awang yang dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Katanya, selepas diberikan rawatan suspek ditahan dan disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan dan hasil pemeriksaan mendapati suspek positif dadah jenis syabu.

sumber- Sinar

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...